ZADRUGA GLAS PODUZETNIKA
Zašto se moramo udružiti?
Jer to rade najbolji igrači!
Svaka peta osoba u Europi član je neke kooperative (zadruge), u liberalnoj Americi svaka treća osoba je u zadruzi, a u Hrvatskoj svaka 220. osoba. Američke zadruge imaju prihode veće od 650 milijardi dolara godišnje, a ukupna imovina im je 3 000 milijardi dolara. Najveća švicarska zadruga Coop ima fantastičnih 2,5 milijuna članova, zapošljava 90 000 ljudi i ima zadružnih 2 500 trgovina, a prihode od 31 milijardu CHF.
Zašto ovo radimo?
Lakše je ako smo veći.
U praksi, zadruga je primjena koncepta economy of scale. Zanima vas zašto bi se udruživali restorani, IT firme, obućari, škole stranih jezika? Svi oni imaju nešto zajedničko: zajedničku kupnju. Zajedno MOŽEMO kupovati dostavna vozila, papir za urede, pisače, pribor za jelo za restorane, sav potrošni materijal. Kupuješ zajedno s drugima samo ono što hoćeš. Nema prisile.
Cilj nam je stvaranje zadružnog ekosustava, stvaranje internog tržišta unutar zadruge. Želimo da članovi zadruge rado kupuju robu ili koriste uslugu drugog kolege.
Koje prednosti možemo imati?
Brisanje troškova.
Primjer poslovanja u zajedničkim nabavama kako bismo snizili troškove:
nabava opreme i sitnog inventara
nabava dostavnih vozila
izrada elaborata procjene opasnosti i zaštite na radu, kao i građevinske i energetske dozvole
uređenje interijera/eksterijera
bankarske, pravne i druge usluge
police osiguranja (od požara, ozljeda na radu, vozila)
Je li moguće jeftinije?
Itekako.
Zadruga Glas poduzetnika teži Hrvatskoj znanja, poduzetništva i inovacija.
Udružujemo se u zajedničkim nabavama kako bismo postigli cijene kao veliki igrači. Što ne možemo sami, možemo zajedno. Udružujemo se kako bismo bili konkurentniji i otporniji na tržišne šokove.
Puno malih sada je veliko!
I zato nas se mora uvažiti.
Jedan dupin ne može ništa morskom psu, ali jato dupina rastrga morskog psa. Jasno, mi nikog ne želimo rastrgati, ali želimo da i mali poduzetnici osjete slast koju uživaju veliki.
Ekonomski okupljamo malo i srednje poduzetništvo kako bi kroz zajedničke nabave prema velikim dobavljačima smanjili troškove te tako malo i srednje poduzetništvo učinili efikasnijim i otpornijim na neke buduće ugroze, kao što su recesijske, pandemijske, pa čak i ratne.
Udruženi u kolektivnim nabavama i mali poduzetnici će postizati cijene koje inače ostvaruju samo velike firme.